Den vinner knapt noen skjønnhetskonkurranser, men tyske Dahler har levert hele 621 hestekrefter i den lille BMW M2.
I hvert fall designmessig deler den lille BMW M2 vannene. Men det er ikke mye annerledes med resten av tyskernes nåværende modellutvalg.
Når det er sagt, er M2 en rakett. Og det allerede fra fabrikken. Med Competition-pakken leverer den 3-liters rekkesekseren allerede 480 hestekrefter fra fabrikk.
Men det kommer mer. Mye mer. Spør du de tysk-sveitsiske tunerne hos Dahler, kan oppgraderingene deles i to trinn. Det sier tuneren i en pressemelding .
Trinn 1 er allerede presentert. Det skjedde umiddelbart etter at nåværende M2 ble sendt til gatene. Nå er trinn 2 klar.
LES OGSÅ: Aktivister får 5 års fengsel for sperring av motorveier
Og ikke bare er det betydelig flere hestekrefter i vente. Det er også betydelig flere hestekrefter enn vi finner i fabrikkutgaven av både M3 og M8. Det hele sier seg selv med BMWs kjennetegn i form av bakhjulsdrift.
Hele 621 hestekrefter og 750 newtonmeter er skapt. Blant annet. fordi strakesekseren nå puster gjennom et inntak fra Eventuri. Det betyr karbonfiber og mye av det. Selve motorstyringen er også bortskjemt.
Interessant nok har ikke Dahler sagt noe om hvorvidt innsiden av motoren er tuklet med. Det hele kan derfor være kort på fabrikkdelene. Og det har kanskje ikke engang vært nødvendig med større turboer.
Åpenbart er ikke denne typen oppgraderinger noe du bare hopper inn i. I hvert fall ikke uten å ta hensyn til resten av bilen. Så understellet er strammet kraftig.
Den svært store fangen inkluderer et gjenget understell. Selv om M2-eiere også kan "dyses" med et sett med nye senkefjærer. Uansett, det er nå mange muligheter til å rive de 295/25-21" store bakdekkene i filler. Selv om mindre 20" kan gjøre det også.
Prisen? Alt avhenger av hvor mange haker du tør å sette på listen over statister. Men du må huske bilen først. I Danmark koster dagens BMW M2 fra 1,6 millioner DKK. Men da betales også skatten.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her