BYD-importøren i Danmark tror nå så mye på merkets biler at de har forlenget serviceintervallet på bilene her hjemme.
Fra nå av vil BYDs personbiler, inkludert BYD Atto 3, ha utvidede serviceintervaller som gjelder både nye og allerede registrerte biler på det danske markedet.
Tidligere måtte BYD-eiere ha bilen til service hver 12. måned eller ved 20.000 korte kilometer. Nå endres dette til hver 24. måned eller 30 000 kilometer, avhengig av hva som kommer først. Den nye ordningen har allerede trådt i kraft og gjelder for alle modeller.
Denne justeringen er en del av BYDs overordnede mål om å forbedre vilkårene for eierskap og redusere kostnadene for vedlikehold.
Lengre tid mellom servicebesøk kan potensielt redusere det totale antallet verkstedbesøk, noe som kan bidra til å minimere tidsforbruk og logistikkutfordringer for bileiere.
LES OGSÅ: Disse elbilene kan ikke lades over 25 prosent, sier forsker
Det skriver importøren i en pressemelding .
– Å endre serviceintervallene våre er et bevis på vår tillit til kvaliteten på bilene fra BYD. Vi ønsker å gjøre det så enkelt og økonomisk som mulig for våre kunder å vedlikeholde bilene sine, sier Anders Blaaberg, PR & Marketing Manager fra BYD Danmark.
De nye intervallene påvirker ikke bare nye biler. Alle BYD-kunder som allerede har kjøpt og registrert bilen sin vil også dra nytte av de oppdaterte servicekravene. Dette gjør at bilene kan kjøre lenger mellom verkstedbesøkene, uten at det går på bekostning av teknisk ytelse eller driftssikkerhet.
BYDs elbiler kommer med en fabrikkgaranti på 6 år eller 150 000 kilometer, avhengig av hva som kommer først. I tillegg har bilenes batterier en garanti på 8 år eller 200 000 kilometer. Denne dekningen forblir uendret selv om serviceintervallene forlenges.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!