Porsche 911 Carrera GTS – nå som hybrid

Porsche 911 Carrera GTS Hybrid markerer et nytt kapittel i Porsches historie med introduksjonen av hybridteknologi i deres ikoniske modell.

Porsche 911 Carrera GTS Hybrid representerer første gang Porsche har integrert hybridteknologi i sin berømte modellserie. Denne nye modellen er utviklet med ekstra kraft og en innovativ drivlinje, og presenteres samtidig som en oppdatering av hele 911-serien.

Den nye 911 Carrera GTS Hybrid er utstyrt med en nyutviklet 3,6-liters boxermotor som fungerer sammen med to elektriske motorer. Den ene elektriske motoren er plassert i turboen, hvor den umiddelbart genererer ladetrykk.

Den andre motoren er integrert i den 8-trinns PDK-girkassen og gir ekstra hestekrefter og dreiemoment.

Et kompakt høyspentbatteri som erstatter det tradisjonelle 12-voltsbatteriet driver de elektriske motorene. Batteriet kan lagre 1,9 kilowattimer strøm og fungerer med en spenning på 400 volt. Strømmen til batteriet genereres delvis av turboens elektriske motor, som også fungerer som en generator.

Den totale vektøkningen til hybridteknologien er begrenset til 50 kilo. Selv uten elektrisk assistanse yter den nye boxermotoren 485 hk, mens elmotorene øker totaleffekten til 541 hk og et dreiemoment på 610 Nm. Dette gir en forbedring på 61 hk sammenlignet med forrige versjon av 911 Carrera GTS.

LES OGSÅ: Bilmerke saksøkt – skylder 2,4 millioner i husleie

Den nye 911 Carrera GTS Hybrid akselererer fra 0 til 100 km/t på 3 sekunder og har en toppfart på 312 km/t. Bilen er utstyrt med Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) og aktiv bakhjulsstyring som standard.

Denne modellen er inspirert av motorsport, og Porsche har trukket på erfaring fra deres elektrifiserte racerbiler. "Vi måtte utvikle og teste et bredt spekter av ideer og konsepter for å komme frem til et hybridsystem som passer perfekt til en 911," sier Frank Moser, leder for 911 og 718 modelllinjene hos Porsche.

En pre-produksjonsversjon av den nye 911 Carrera GTS Hybrid har allerede imponert på Nürburgring Nordschleife med en betydelig raskere rundetid enn forgjengeren.

Sammen med introduksjonen av hybridteknologi i 911 Carrera GTS har den nye 911 Carrera fått en oppdatering. Det fortsetter med en to-turboladet tre-liters boxermotor som er forbedret med nye turboladere og intercooler fra 911 Turbo.

Ytelsen har økt til 394 hk, og 0-100 km/t nås på 3,9 sekunder.

Designmessig introduserer den nye 911-familien en ny front med integrerte lysfunksjoner og større luftinntak. Bak gir en redesignet lyslist og ny motorgrill et bredere utseende, mens nummerplaten er flyttet høyere opp for et mer sporty utseende.

Innvendig er den klassiske stilen videreført med nye digitale funksjoner. Instrumenteringen er nå digital på en 12,6-tommers skjerm, og infotainmentsystemet er forbedret med dypere integrasjon av Apple CarPlay og muligheten til å streame videoinnhold.

Nye Porsche 911 Carrera og Carrera GTS Hybrid vil bli lansert som Coupé og Cabriolet med bakhjulsdrift, mens Carrera GTS også er tilgjengelig med firehjulsdrift og som Targa.

Prisene i Danmark starter på 2 454 900 DKK for 911 Carrera og 3 289 900 DKK for 911 Carrera GTS. Modellene kan oppleves på Porsche Center Aarhus og Porsche Center Copenhagen høsten 2024.

Les mer om Porsches nye modeller på Porsches offisielle nettside .

Se galleri med bilen her:

  • Porsche 911 Carrera GTS - nå som hybrid
  • Porsche 911 Carrera GTS - nå som hybrid
  • Porsche 911 Carrera GTS - nå som hybrid
  • Porsche 911 Carrera GTS - nå som hybrid
  • Porsche 911 Carrera GTS - nå som hybrid


Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

Skoda Elroq topper salgslisten: De klart mest solgte bilene i mai

Skoda Elroq tar over som den mestselgende bilen i...

Donald Trump vil fjerne alle subsidier til elbiler i USA

USAs president Donald Trump foreslår nå å avskaffe alle...

Den første Le Mans-dansken er død – Jens Winther ble 86 år gammel

Danmarks første Le Mans-fører, Jens Winther, som også kjørte...

Strøm til elbiler har blitt 75 prosent dyrere i Norge

En studie viser at 53 prosent av elbilførere mener...

Mercedes kaller den elektriske G-klassen en fiasko

Den kan rotere av seg selv og leveres med...

Aktuelt om bil – for deg

Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.

Ny nedtur for Tesla – taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen har falt betydelig, og salget av populære modeller som Model Y har halvert seg. Teslas...

Én av fire sjåfører hater teknologien i nye biler

Forvirring rundt førerassistansesystemer som filskiftevarsling og blindsoneovervåking gjør mange bileiere misfornøyde med både bilmerker og forhandlere. Én av fire sjåfører er misfornøyd med teknologien...

Kinesisk bilmerke nekter å bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo Cars, avviser planer om nye fabrikker i Europa og USA. Det er for mange bilfabrikker,...

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler – men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktøren uttaler: «Vi selger bilene som kundene etterspør – ikke de vi ønsker å selge.» Og en av de klare årsakene til etterspørselen er...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatløst investorsøk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems gått konkurs. Gundersen-familien er nå helt ute av selskapet. Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Alle bilmerker i panikk – får ikke tak i nye deler til elbiler

Kina strammer grepet om sjeldne jordarter – så bilmerker frykter fabrikknedstengninger og massive forsinkelser som påvirker elbiler. Flere europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Mercedes-Benz...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari Enzo er tilbake på markedet. Superbilen med bare 2000 km på telleren ser etter en...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert år

Europakommisjonens forslag om årlige kjøretøykontroller for biler over 10 år møter hard kritikk fra danske politikere i flere partier, som vil stemme nei til...

Skip med 3159 biler om bord brenner fortsatt ut av kontroll

Lasteskipet Morning Midas brenner ut av kontroll utenfor kysten av Alaska. Med tusenvis av biler, inkludert elbiler og hybrider, er det nå frykt for...

Bugattis nyeste modell koster «bare» 1,7 millioner kroner

Den nye Bugatti Calandre er en klokke til 1,7 millioner kroner. Klokken, inspirert av Type 41 Royale, er kun produsert i 99 eksemplarer. Hvis...

Hellas innfører fartsbøter på 52 000 kroner

Greske myndigheter har innført strenge nye trafikkregler med massive bøter. Turister risikerer nå å miste førerkortet etter bare tre overtredelser. En ferie i Hellas...

Lamborghini står for 60 prosent av Audis fortjeneste

Lamborghini lager langt færre biler, men er en langt bedre forretning enn morselskapet Audi AG. Sammen med Bentley står italienerne for 60 prosent av...