Sparte opp til Ferrari i 10 år – døde etter 1 time

Den japanske musikkprodusenten Honkons drøm om en Ferrari 458 Spider brant ut bare en time etter levering. Hans 10 år med sparepenger gikk bokstavelig talt opp i røyk i Tokyo.

En tur på Shuto Expressway i Tokyo tok en dramatisk vending for den 33 år gamle japanske musikkprodusenten Honkon. Hans nyervervede Ferrari 458 Spider tok plutselig fyr. Bilen var drømmebilen hans.

Honkon hadde nettopp hentet sin Ferrari 458 Spider. Gleden var enorm etter ti år med sparing. Men bare en time etter levering skjedde det utenkelige.

Bilen brant plutselig i brann midt på motorveien. Før ulykken var det ingen tegn til at Ferrari hadde feil.

Flammene spredte seg imidlertid raskt gjennom den italienske sportsbilen. Heldigvis klarte Honkon å komme seg ut av bilen i tide.

Han slapp fra den voldelige hendelsen uskadd. Bilen var derimot hinsides å redde.

Årsaken til brannen er nå under etterforskning.

Brannvesenet kom raskt til stedet, hvor Ferrari-en stod i flammer. Likevel tok det rundt 20 minutter å slukke brannen.

Da flammene ble slukket, var Ferrari nesten fullstendig utbrent. Bare en liten del av støtfangeren foran var tilsynelatende intakt.

Honkon delte i ettertid sin erfaring på det sosiale mediet X. Her fortalte han om den sjokkerende hendelsen.

«Min Ferrari brant ned en time etter at jeg tok den opp», skrev Honkon. Han la til: "Jeg er sannsynligvis den eneste personen i hele Japan som har opplevd noe slikt.

Den nøyaktige årsaken til brannen er foreløpig ikke fastslått. Politiet i Tokyo har startet etterforskning. De skal avklare hendelsesforløpet og finne årsaken til brannen.

Ferrari 458 har også hatt problemer med brann

Ferrari 458 Spider ble produsert mellom 2011 og 2015. Modellen er kjent for sitt design og sin V8-motor.

Det var tidligere problemer med brannfare i den lukkede søstermodellen, Ferrari 458 Italia. Så coupé-versjonen. I 2010 tilbakekalte Ferrari over 1200 enheter.

Den gang var problemet limet Ferrari hadde brukt inne i hjulbuene. Limet kan overopphetes og antennes.

Ferrari løste problemet ved å bytte ut limet. I stedet brukte de mekaniske deler for å sikre de indre skjermene.

Honkons bil antas å ha blitt bygget etter denne endringen. Derfor kan det hende at den tidligere kjente brannårsaken ikke er relevant her.

Etterforskningen, som politiet skal stå for, skal nå avdekke hva som gikk galt i Honkons sak.

Selv om superbiler som Ferrari er drømmer for mange, kan de også ha sine utfordringer. Tilbake i mars 2024 saksøkte en annen Ferrari-eier merket for en annen livstruende defekt. Les mer om det her .



Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

Elon Musk kaller Teslas beslutningskorrupsjon

I USA er det besluttet at 64 av Teslas...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatløst investorsøk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Ny nedtur for Tesla – taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen...

Mercedes verdt 20 millioner kroner omkom i flammer

Det finnes bare 275 eksemplarer av hyperbilen Mercedes-AMG One....

Lasteskip med 3159 biler om bord tar fyr

Bilskipet Morning Midas, som har tusenvis av biler om...

Aktuelt om bil – for deg

Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.

Ny nedtur for Tesla – taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen har falt betydelig, og salget av populære modeller som Model Y har halvert seg. Teslas...

Én av fire sjåfører hater teknologien i nye biler

Forvirring rundt førerassistansesystemer som filskiftevarsling og blindsoneovervåking gjør mange bileiere misfornøyde med både bilmerker og forhandlere. Én av fire sjåfører er misfornøyd med teknologien...

Kinesisk bilmerke nekter å bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo Cars, avviser planer om nye fabrikker i Europa og USA. Det er for mange bilfabrikker,...

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler – men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktøren uttaler: «Vi selger bilene som kundene etterspør – ikke de vi ønsker å selge.» Og en av de klare årsakene til etterspørselen er...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatløst investorsøk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems gått konkurs. Gundersen-familien er nå helt ute av selskapet. Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Alle bilmerker i panikk – får ikke tak i nye deler til elbiler

Kina strammer grepet om sjeldne jordarter – så bilmerker frykter fabrikknedstengninger og massive forsinkelser som påvirker elbiler. Flere europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Mercedes-Benz...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari Enzo er tilbake på markedet. Superbilen med bare 2000 km på telleren ser etter en...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert år

Europakommisjonens forslag om årlige kjøretøykontroller for biler over 10 år møter hard kritikk fra danske politikere i flere partier, som vil stemme nei til...

Skip med 3159 biler om bord brenner fortsatt ut av kontroll

Lasteskipet Morning Midas brenner ut av kontroll utenfor kysten av Alaska. Med tusenvis av biler, inkludert elbiler og hybrider, er det nå frykt for...

Bugattis nyeste modell koster «bare» 1,7 millioner kroner

Den nye Bugatti Calandre er en klokke til 1,7 millioner kroner. Klokken, inspirert av Type 41 Royale, er kun produsert i 99 eksemplarer. Hvis...

Hellas innfører fartsbøter på 52 000 kroner

Greske myndigheter har innført strenge nye trafikkregler med massive bøter. Turister risikerer nå å miste førerkortet etter bare tre overtredelser. En ferie i Hellas...

Lamborghini står for 60 prosent av Audis fortjeneste

Lamborghini lager langt færre biler, men er en langt bedre forretning enn morselskapet Audi AG. Sammen med Bentley står italienerne for 60 prosent av...