Du bør nok få tak i den engelske importøren. Men denne gale skapningen av en Citroen Jumper eksisterer faktisk.
Kan du få en Citroen Jumper med to kabiner og derfor to motorer?
Absolutt! Ikke noe problem egentlig.
Annet enn at du må til England for å få det. Og at engelskmennene kaller bilen Citroën Relay. Men den eksisterer, har kallenavnet Back to Back og kan handles for £36 000. Det tilsvarer 312.000 danske kroner. Det er imidlertid ikke klart om det er pr stykker.
Det er fremfor alt en mening med all galskapen. Fordi Back to Back-bilene, som også er tilgjengelige med Peugeot-emblemer – er ment som midlertidige løsninger.'
LES OGSÅ: Spesialbilservice legges ned permanent i Danmark
Fra fabrikken er de to hyttene boltet sammen. Men ikke mer enn at de kan skilles fra hverandre igjen. Dette gir bedrifter som lever av å bygge om varebiler en enklere mulighet til å bygge om bilene.
Og fordi Citroën/Peugeot er utstyrt med forhjulsdrift fra fabrikk, er det ingen drivaksel å ta hensyn til. Det er 'bare' å ta fra hverandre bilene og bygge dem opp individuelt.
På denne måten vil Stellantis-konsernet, som bl.a. bygger bilene (som egentlig er en Fiat Ducato, red.) på Atessa-fabrikken i Sør-Italia, utviklingskostnader.
Smart tenkning, ikke sant? Men interiøret – det ser kort ut. Nesten som et konsept som, i stedet for å bli glemt, tilfeldigvis materialiserte seg. Når det er sagt, er utrolig mange konsepter glemt. Les mer om det her .