I hele 9 måneder har Cadillac Lyriq-eier Levan Azrumelashvili ventet på deler til bilen sin etter en trafikkulykke. I løpet av den tiden har bilen stått stille.
Levan Azrumelashvili driver en limousintjeneste. Men har ikke klart å kjøre rundt i sin elektriske Cadillac Lyriq de siste ni månedene.
Bilmerket beklager ikke å kunne levere delene. De er, står det, ikke på lager. Likevel fortsetter Cadillac å bygge nye biler. Og Azrumelashvili synes det er litt rart.
Det sier han til NJ.com .
– For tiden ligger bedriften min i ruiner. Jeg har ikke klart å kjøre rundt i bilen på ni måneder.
– Og GM forteller meg at Cadillac ikke får tak i delene til bilen.
Samtidig fortsetter Azrumelashvili å betale ned billånet sitt. Akkurat som han betaler for å ha bilen forsikret.
– Motsatt fortsetter de (Cadillac, red.) å bygge biler med deler som bilen min helt klart trenger.
På billånet alene betaler Azrumelashvili 1437 dollar hver eneste måned. Akkurat som han betaler 1000 dollar tilsvarende 7200 kroner i forsikring per måned.
Det er ikke første gang at en elbil er «nede» i lange perioder på grunn av manglende deler. Boosted har tidligere fortalt om hvordan en Volkswagen ID.4 har stått på verkstedet i sju måneder uten at noe har skjedd.
Også her mangler det angivelig deler. Selv om Volkswagen bygger nye ID.4-modeller hver dag hele året.
Tilbake hos General Motors er de store armbevegelsene omvendt heller ikke å se. Mange danske medier – inkludert Boosted – har tidligere skrevet om hvordan merket planlegger å gjøre et europeisk comeback med Cadillac.
LES OGSÅ: Ford stenger tysk fabrikk i år – 4000 mister jobben
Nå er det imidlertid mye som tyder på at pipa har fått en helt annen lyd. I fjor stengte konsernet sin såkalte flaggskipbutikk i den norske hovedstaden Oslo uten noen større forklaring.
Og i likhet med merket er Cadillac kun til salgs noen få steder i Europa. Blå. Tyskland, Sveits og Sverige. Mer enn det, et stort, forkrommet comeback har ikke blitt gjort.