Noe av det siste Tim Kuniskis gjorde som direktør for Dodge var å pensjonere V8 Challenger og Charger-modellene.
Timothy «Tim» Kuniskis har 11 dager igjen av arbeidslivet. På Herrens dag 1. juni 2024 går mannen som har vært i Stellantis-gruppens ulike konstellasjoner pensjonist etter 30 år.
Det skriver Stellantis i en pressemelding .
Noe av det siste Tim Kuniskis kom gjennom var drapet på Dodge-toppmodellene Charger og Challenger med V8-motoren.
Challenger kommer ikke tilbake som toppmodell. Men Laderen gjør det som en elbil. Faktisk trekker Tim Kuniskis seg kort tid før Dodge leverer de første eksemplene av Challenger Daytona-elbilen.
LES OGSÅ: Over 10.000 elbiler må få byttet hele batteripakken
Stellantis har allerede funnet Kuniskis. Det har skjedd internt, og når mai blir juni, vil Chryslers administrerende direktør Christine Feuell også styre hele Dodge-virksomheten.
Karrieren som nå avsluttes begynte i Chrysler i 1993. Her startet Kuniskis i Chryslers deleavdeling, som han ble sjef for merkets forhandler for i 2003, overtok markedsdirektør-rollen i 2009 og ble sjef for Fiat i Nord-Amerika markedet i 2011.
Tim Kuniskis er trolig mannen bak døden til Challenger og Charger – altså som vi kjenner modellene – men han er også mannen bak kanskje verdens kuleste stillingsannonse. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!